Sesja

Przebieg
typowej sesji nagraniowej:

Nagranie bębnów:

Pierwszy dzień poświęcamy na rozstawienie instrumentu, strojenie i omikrofonowanie. Decydujemy jaki werbel wykorzystać, jakich użyć mikrofonów, naciągów itd. - zależnie od oczekiwanego efektu. W kolejnych dniach przeprowadzamy nagrania. Z reguły nagrywa się 1-3 utworów dziennie, w zależności od ich stopnia skomplikowania i umiejętności perkusisty. Na bieżąco przeprowadzam edycję śladów perkusji.


Nagrania gitar:

W pierwszym dniu dokonujemy wyboru odpowiedniego wzmacniacza, kolumny, sprawdzamy dokładnie gitary (strojenie na progach, itp.), ustawiamy mikrofony i szukamy żądanego brzmienia. Następne dni przeznaczamy na nagrania śladów mikrofonowych oraz sygnału liniowego. 1-8 utworów dziennie wraz z montażem zależnie od skomplikowania i umiejętności muzyka.

Nagrania gitary basowej:

Po wyborze odpowiedniego wzmacniacza, kolumny, gitary, wystrojeniu jej itp. nagrywamy dwa rodzaje sygnałów: mikrofonowy oraz liniowy. Nagrywanie sygnału liniowego umożliwia ewentualną zmianę brzmienia basu bez konieczności ponownego nagrywania partii. 1-8 utworów dziennie.

Nagrania instrumentów klawiszowych:

W zależności od potrzeb instrumenty klawiszowe nagrywamy bezpośrednio (liniowo) lub wykorzystując wzmacniacze gitarowe i techniki mikrofonowe. Możemy nagrywać w formacie MIDI. Posiadam kolekcję kilku instrumentów VST oraz samplery.

Nagrania partii wokalnych:

Jeżeli jest taka potrzeba w trakcie rejestracji wokali pracujemy z instrumentem klawiszowym, który ułatwia "pilnowanie" linii melodycznych, harmonii oraz ewentualne zmiany w dotychczasowych liniach. Mam możliwość korekcji strojenia głosu.

Zgranie ścieżek, czyli miks:

Miks materiału trwa zazwyczaj od kilku dni do kilku tygodni. W trakcie tego procesu nagranie nabiera ostatecznego kształtu i zgrywane jest do postaci dwóch ścieżek - czyli stereofonicznej pary, gotowej do masteringu oraz "zmasterowanej" już wersji gotowej do publikacji.

Proponuję miksowanie "bez udziału zespołu". Oznacza to, że po nagranych śladach zespół jedzie do domu, a materiał jest "premiksowany". W miedzy czasie wysyłam do zespołu efekty pracy w postaci dobrej jakości mp3 lub wave które to członkowie zespołu odsłuchują na własnym, domowym, dobrze znanym sprzęcie, co gwarantuje ze odbiór nie jest podbarwiony przez "fajnie" brzmiący odsłuch studyjny. Jeżeli to konieczne - po wcześniejszym ustaleniu terminu zespół przyjeżdża do studia ponownie w celu wspólnego zakończenia miksu i zgrania go.

Mastering:

Podczas wykonywania prac postprodukcyjnych przedstawiam zespołowi swoją propozycję masteringu utworów, jednak jako główny wynik pracy uznaje się pliki zawierające w sobie tzw. miks. Pliki tzw. „master” są dodatkowym elementem, za które nie pobieram opłaty. W przypadku gdy Zamawiający zdecyduje, że pliki zmasterowane są finalnymi - wykonuję także tzw. skład płyty, którego efektem będzie tzw. katalog DDP z plikami gotowymi do tłoczenia płyt.

Strona wykorzystuje pliki ciasteczek. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności.